Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Algemene Voorwaarden
Made by Owi is onderdeel van Bofacom. De volgende voorwaarden regelen de verkoop van producten op deze website door ons bedrijf:
1. Bofacom
Geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 78468019 en met BTW nummer NL003333417B62
Website: www.madebyowi.nl
Klant: een natuurlijk persoon die meerderjarig is en niet handelt in de context van het uitoefenen van een beroep of bedrijf, waarmee Bofacom een Overeenkomst sluit.
Bestelling: een overeenkomst tussen Bofacom en de klant gemaakt voor de levering van een of meer producten, die Bofacom als zodanig heeft geaccepteerd.
2. TOEPASSELIJKHEID
Hieronder nodigen we u uit om de algemene voorwaarden te bekijken die de aankoop van Bofacom-producten via www.madebyowi.nl regelen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die klanten wereldwijd op de website plaatsen. Bofacom behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden van tijd tot tijd bij te werken. Neem contact met ons op als u vragen heeft over de algemene voorwaarden.
3. BESTELLINGEN OP DE WEBSITE
3.1. Beschikbaarheid van de dienst
Bofacom biedt wereldwijde verzending. Voordat u een bestelling op onze website plaatst, moet u ervoor zorgen dat u:
– ouder dan 16 jaar
– een consument en geen professionele wederverkoper
3.2. Aankoopprocedure
Om een aankoop te doen, zijn de persoonlijke gegevens van de klant vereist en worden deze opgenomen in onze database om de bestelling te verwerken. De persoonlijke gegevens die door klanten worden verstrekt, worden behandeld in overeenstemming met ons privacybeleid.
Wanneer u een bestelling plaatst, sturen wij u een e-mail ter bevestiging dat de bestelling is ontvangen (“Orderbevestiging”). Op dit moment wordt de overeenkomst om het bestelde product te leveren aanvaard door Bofacom . Als gevolg hiervan komt er een contract met deze voorwaarden tot stand en is het bindend tussen de klant en Bofacom.
Als u deze e-mail niet ontvangt, kan dit komen door een tijdelijk communicatieprobleem in het netwerk of door een fout in het ingevoerde e-mailadres. In beide gevallen adviseert Bofacom de klant om contact met ons op te nemen.
3.3. Weigering van bestelling
Hoewel we al het redelijke zullen doen om alle bij ons ingediende bestellingen te verwerken, behoudt BOFACOM zich het recht voor om uw bestelling om welke reden dan ook niet te accepteren. BOFACOM behoudt zich ook het recht voor om een contract te annuleren in de volgende situaties, zonder de verplichting om de koper te compenseren voor andere verliezen dan een terugbetaling van het van de koper ontvangen bedrag:
– in uitzonderlijke omstandigheden dat het product niet voorradig of niet voorradig lijkt te zijn nadat wij u een orderbevestiging hebben gestuurd
– uw bestelling wordt door onze beveiligingssystemen gemarkeerd als een ongebruikelijke bestelling of een bestelling die vatbaar is voor fraude;
– we hebben redenen om aan te nemen dat de klant jonger is dan 16 jaar;
– we hebben redenen om aan te nemen dat de klant een wederverkoper is;
– in het geval van spelfouten, prijzen of andere fouten of vergissingen in de informatie op de website;
– we konden niet leveren op het door u opgegeven adres;
– door een gebeurtenis buiten onze controle (zie art. 8: ‘Overmacht’)
4. PRIJS EN BETALING
4.1. Betaling en valuta
De valuta is Euro
4.2. Belasting Toegevoegde Waarde (BTW)
Alle prijzen op onze website zijn inclusief 21% BTW, in overeenstemming met de in Nederland geldende wetgeving. Let op: niet-EU-klanten kunnen onderworpen zijn aan invoerrechten en belastingen, die geheven worden wanneer de levering de gespecificeerde bestemming bereikt. U bent verantwoordelijk voor de betaling van dergelijke invoerrechten en belastingen. Houd er rekening mee dat we geen controle hebben over deze kosten en omdat ze verschillen voor verschillende landen, kunnen we het bedrag niet voorspellen. We raden klanten aan om contact op te nemen met hun lokale douanekantoor voor meer informatie.
4.3. Gegarandeerde prijs
BOFACOM is niet verplicht om een bestelling uit te voeren en / of te leveren, in het geval van een fout in de presentatie van het product of een fout in de tekst van de specificaties van het product en i) het had voor de koper duidelijk moeten zijn dat de fout was een typefout of ii) indien het voor de koper duidelijk had moeten zijn dat het onder de gegeven omstandigheden niet redelijk zou zijn te verwachten dat het product beschikbaar zou kunnen zijn tegen het vermelde prijsniveau of met de gepresenteerde specificaties.
4.4. Betaalmethodes
BOFACOM biedt een breed scala aan betaalmethoden. Onze veilige betalingsmethoden zijn onder meer: Klarna, Visa, MasterCard, American Express, IDEAL en Paypal. Voor alle betalingen met een creditcard of bankpas wordt de afschrijving online gedaan, dat wil zeggen in realtime, via de betalingsgateway van de desbetreffende financiële entiteit, zodra is bevestigd dat de door de klant verzonden gegevens correct zijn.
4.5. Betalingsbeveiliging
Om maximale veiligheid in het betalingssysteem te bieden, maakt BOFACOM gebruik van de veilige betalingssystemen van de toonaangevende financiële entiteiten in e-commerce. Daarom worden alle vertrouwelijke gegevens rechtstreeks en in een gecodeerd formaat (SSL) overgedragen aan de overeenkomstige financiële entiteit.
5. LEVERING
Levering van artikelen die op onze website zijn gekocht, wordt uitgevoerd via de postdiensten en hun partners over de hele wereld.
Om leveringsproblemen (verkeerde adressen, niemand thuis, etc.) te voorkomen, moet u het adresformulier correct invullen en is het raadzaam om een telefoonnummer in het desbetreffende veld achter te laten.
Zodra de bestelling aan de vervoerder is overhandigd, stuurt BOFACOM klanten een track and trace-code, zodat ze de bestelling op elk moment vanaf hun computer kunnen volgen tot de uiteindelijke ontvangst
5.1. Leveringsvoorwaarden
BOFACOM zal alles in het werk stellen om de bestelling binnen de verwachte leveringstermijnen op het afleveradres af te leveren. De klant draagt de verantwoordelijkheid voor de juiste invoer van het afleveradres; mocht er iets misgaan met de verzending van een bestelling, door een fout in het afleveradres (dat kan worden toegeschreven aan de klant), kan BOFACOM niet verantwoordelijk worden gehouden voor het (gedeeltelijk) verlies van de verzending. Als BOFACOM aanvullende informatie nodig heeft over een afleveradres, kan de klant door ons worden benaderd om aanvullende informatie te verstrekken. Indien er aanvullende informatie over het afleveradres nodig is, kan er vertraging optreden in de levering.
5.2. Beschadigde, onvolledige of verkeerde product (en)
Als een product in beschadigde of onvolledige staat aan de klant is geleverd, moet de klant het klantenservice-team van BOFACOM zo snel mogelijk (binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling) per e-mail op de hoogte stellen. Vervolgens zal BOFACOM de zaak naar behoren behandelen; de klant moet BOFACOM altijd in de bovengenoemde situatie (s) informeren en wachten op de instructies van het BOFACOM-klantenserviceteam. Een klant die in deze situatie op eigen kosten een product retourneert, zonder contact op te nemen met en af te wachten op de instructies van ons ondersteuningsteam, kan de kosten die hij / zij heeft gemaakt bij BOFACOM niet claimen (BOFACOM niet verantwoordelijk houden voor de retourzending die plaatsvond zonder voorafgaande toestemming van BOFACOM).
Als de klant een product ontvangt dat de klant niet heeft besteld, moet de koper BOFACOM zo snel mogelijk (binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling) informeren. De klant moet de retourzending van een dergelijk product verzorgen na ontvangst van de retourinstructies van BOFACOM en BOFACOM draagt de kosten van deze verzending en moet vervolgens zorgen voor de verzending van het juiste product naar de klant.
5.3. Ontbrekende items
Indien de bestelling die is verzonden of wordt verzonden door BOFACOM naar de klant ontbreekt, vermist is geraakt of indien de klant beweert dat hij / zij de bestelling niet heeft ontvangen (ondanks informatie zoals de track & trace data / informatie over de vervoerder, die anders aangeeft), zal de klachtenprocedure van de vervoerder worden gestart en zal de uitkomst van deze procedure worden afgewacht voordat een terugbetaling of herverzending zal plaatsvinden. De koper dient zijn volledige medewerking te verlenen aan de klachtenprocedure van de vervoerder. In het geval van een zending die verloren is gegaan als gevolg van een fout van de vervoerder (en nadat de klachtenprocedure van de vervoerder is voltooid), zal BOFACOM de klant terugbetalen of proberen het bestelde product opnieuw te verzenden.
Als een zending na 14 dagen niet op het afleveradres (of afhaalpunt) van de klant is afgeleverd, heeft de klant de verplichting om het ondersteuningsteam van BOFACOM binnen 14 dagen, dwz uiteindelijk 28 dagen, per e-mail op de hoogte te stellen. na de verzenddatum).
6. RUILEN EN RETOUREN
Elke aankoop gedaan via de website www.madebyowi.nl kan tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling worden geretourneerd (let op bovenstaande uitzondering: ingeval een product beschadigd of incompleet is, heeft de koper de verplichting om informeer het BOFACOM-ondersteuningsteam per e-mail en wacht op verdere instructies).
Het recht om het product te retourneren is alleen van toepassing in het geval dat het product en de originele verpakking in dezelfde staat kunnen worden geretourneerd als bij ontvangst. Het is de klant slechts toegestaan het bestelde product uit te pakken en / of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen bepalen of hij het product wil behouden.
De koper is verantwoordelijk voor de retourzending van zijn / haar bestelling en draagt alle risico’s van de retourzending.
De verzendkosten voor een retourzending binnen de proefperiode en de verzendkosten voor een retourzending voor een garantieverzoek of reparatieverzoek (voor defecten die optreden nadat de klant het product heeft gebruikt), zijn voor rekening van de klant. In geval van herroeping door de klant binnen de proefperiode, zal BOFACOM de klant binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending crediteren (geen krediet voor de kosten van de retourzending). Het tegoed dat verschuldigd is als gevolg van een geretourneerd product, wordt bijgeschreven op het account waarmee de klant de oorspronkelijke bestelling heeft betaald.
7. GARANTIE EN REPARATIE
BOFACOM biedt een garantie van één jaar vanaf de aankoopdatum. De garantie van één jaar op een BOFACOM-product garandeert de klant dat het product voldoet aan de normen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid. De garantie is niet van toepassing op:
– schade als gevolg van onoplettendheid of oneigenlijk gebruik zoals krassen, stuiteren, vallen
– storing of schade veroorzaakt door ongerechtvaardigde reparatie of wijziging uitgevoerd door een eerdere partij zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van BOFACOM
– storing of schade veroorzaakt door vuur of water (elk contact met water moet worden vermeden)
– Esthetische veranderingen die optreden tijdens normale slijtage en veroudering (bijv. Verandering van de kleur van de band, krassen op de kast en / of kristal en loslaten van de beplating op de kast)
Bij vragen over retouren en garantie kan de klant altijd contact opnemen met BOFACOM
8. OVERMACHT
BOFACOM is vrijgesteld van aansprakelijkheid voor schade en andere boetes voor de uitvoering van het contract, verhinderd, belemmerd of vertraagd door omstandigheden buiten onze controle. Aangezien de vrijgavefactor moet worden overwogen, omvat overheidsingrijpen, nieuwe / gewijzigde wetgeving, gebrek aan staat, oorlog, brand, overstroming, arbeidsverstoring, verboden, beperkingen, sabotage, slecht transport of weersomstandigheden of gebrek aan levering door leveranciers en het bedrijf is blootgesteld aan criminele activiteiten die activiteiten beïnvloeden.
9. PERSOONLIJKE GEGEVENS EN PRIVACY
BOFACOM voldoet aan de privacyregelgeving, zoals vastgelegd in de “Wet Bescherming Persoonsgegevens” (de “Wet bescherming persoonsgegevens”). De klant heeft bijvoorbeeld altijd de mogelijkheid om zijn / haar persoonsgegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen door in te loggen op zijn / haar account op www.madebyowi.nl
BOFACOM slaat de door de klant ingevoerde gegevens op in een bestand. De gegevens worden gebruikt om de bestelling van de klant uit te voeren en worden opgeslagen zolang als nodig is om mogelijke problemen met betrekking tot de uitvoering van de bestelling op te lossen. BOFACOM garandeert dat alle persoonlijke gegevens met zorg worden behandeld. De persoonlijke gegevens van de klant worden niet gedeeld met derden, behalve voor het uitvoeren van de bestelling of voor reparatiedoeleinden. BOFACOM mag de gegevens van de klant gebruiken om producten aan de klant te adverteren.
10. TOEPASSELIJKE WETTEN
Op alle overeenkomsten en rechtsbetrekkingen tussen BOFACOM en de klant is Nederlands recht van toepassing, ongeacht het land van waaruit de klant een bestelling plaatst en ongeacht het land waarnaar de bestelling wordt verzonden.